08-09-2010

Potpourrizakjes of Lavendelzakjes!

Worden het lavendel zakjes of popjes?
Kan ik bijna niet kiezen uit al die mooie stofjes.
Zijn er nog meer ideeën om lavendel te verwerken.
Wil ik er toch weer een eigen draai aan geven.

Na een aantal ingewikkelde naaiklusjes is het heerlijk om even iets simpels te maken. Deze zeefdruk voor lavendelzakjes is niet nieuw maar in deze tijd van het jaar komt ie weer goed van pas. Ik heb het in Irisdruk (= meerdere kleuren op een zeef) op een katoen gedrukt. De lavendelpopjes heb ik ooit met de kinderen gemaakt van een vierkant lapje en een geboetseerd hoofdje. Ik ben benieuwd wat Michaja er van gaat maken de geur is in ieder geval heerlijk en doet me denken aan Frankrijk.

5 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat hij ook met je lavencel bezig bent! En wat lief dat je mij verteld.
    Ik vind de zakjes erg mooi met die stempel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ok ik ben ziek maar daarvoor hoef ik nog niet zo slecht t schrijven.
    Ik bedoel dus lavandel. En wat lief dat je mij vermeld op je blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, die zeefdruk is erg mooi! Doet mij heel erg aan het begin van de vorige eeuw en relatieve producten denken.
    Persoonlijk vind ik die poppetjes erg leuk. Wat handig die poppenkoppetjes (spullen die ik hier evt. maar als een naald in de hooiberg zou kunnen vinden).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Helmi, erg leuk die zakjes en ik hou ook erg van die stijl logo's.
    Ik had een vraag voor je die ik je graag wil mailen, zou je een mailtje kunnen sturen naar nadine@woolford.nl voor je email adres?
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen