10-07-2017

Verzamelkoorts of ontspullen


Wie heeft er gekeken naar het tv programma 'Verzamelkoorts' op SBS6? Ik kijk weinig televisie, omdat ik heel vaak in de avond werk. Overdag kijk ik nooit en vaak als ik s'avonds nog kijk, val ik in slaap. Het programma over verzamelingen van mensen vind ik fijn om naar te kijken. De een verzamelt brillen en een ander rouwadvertenties. De een heeft speciaal een kamer ingericht en de ander heeft alle spullen in een kast. Zelf kan ik ook goed verzamelen, maar daar is niet iedereen hier in huis blij mee! Ik heb stapels mooie stoffen, potten met knopen, een boekje met postzegels en een boekje met munten. In een kastje staan 7 waterfluitjes en de punnikklosjes zijn niet te tellen. Het fijnste is als je op een rommelmarkt iets vindt voor een paar cent. Daar kan ik zo blij van worden! Ik zie ook steeds vaker een hele verzameling liggen. Laatst nog, zag ik dozen vol met poesjes en nijlpaarden. Dan denk ik: waarom? Heb je een vergissing gemaakt en is de liefde over of ben je aan het ontspullen?

3 opmerkingen:

  1. Tja .... een bekend "probleem" ..... ;-)

    (moet eigenlijk ook nodig ontspullen ... maar het valt niet
    mee om iemand te vinden die je er een plezier mee kan doen ...
    in de vuilnisbak vind ik pas echt zonde !)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb het programma niet gezien maar kan me er wel iets bij voorstellen. Ik ben gestopt met verzamelen, kost te veel tijd en ruimte, ben nu aan het opruimen en dat voelt goed.
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lang leve uitzending gemist. Ik ga gelijk kijken :) Bij de kringloop zie ik inderdaad ook weleens hele verzamelingen. Zelf lijd ik ook wel aan de verzamelkoorts. Kleine naaimachinetjes ik zou er zo aan beginnen. Wat een schatjes :)

    BeantwoordenVerwijderen