23-06-2018

# FLATLAY van mijn DNA!


Een 'flatlayfoto' is een stilleven foto van bovenaf genomen. Belangrijk in zo'n foto zijn de 'DROPS' oftewel de ingrediënten. Als je deze 10 ingrediënten samenvoegt dan ben 'ik' de uitkomst. Ik maak zelf heel vaak van dit soort foto's en dat doe ik al jaren. Zelfs in de tijd dat ik op Sint Lucas zat en later op de Kunstacademie maakte ik al flatlayfoto's, maar die naam gebruikte ik toen niet.

INGREDIËNTEN: 
1. Mijn geboortekaartje en een bedelarmbandje zijn o.a. de tastbare herinneringen aan een fijne        jeugd. Hoe ik ben groot gebracht. Normen en waarden en het kleine gezin wat mij heeft gevormd.
2. 'Kunsten', stempelen en Origami doe ik het allerliefst samen met mijn zus Miek.
3. Met mijn vriendin had ik mijn eerste bijbaantje bij een ivoorgroothandel (Oh, erg hé, gelukkig        maar dat het ivoor verboden is). Ik kocht er destijds dit ivoren flesje en ik ben al meer dan 50 jaar        bevriend met Kristel. 
4. Peter is mijn man en de papa van de kinderen, maar ook de graficus van al mijn kunstwerkjes.
5. Stef, Loek en Niek zijn mijn kinderen en ik ben super trots op de inmiddels volwassen zonen.
6. Zeefdrukken met collega's bij Emmy daar word ik altijd blij van.
7. De ideeën boekjes met vakantie verslagen en schetsen is iets wat ik me jaren geleden heb              opgelegd. Het is inmiddels een boekenplank vol. Regelmatig ga ik op zoek naar oude ideeën.
8. Ik hou van de natuur en tuinieren, van het voorjaar en het buitenleven.
9. Deze armband is gemaakt door Petra en die heb ik gekregen van Gerty en Maril. Het doet me ook altijd denken aan de fijne vakanties in Montagnac.
10.Mijn werk is mijn hobby. Ik vind het heerlijk dat mijn handen dat kunnen maken wat erin mijn      hoofd zit.
'Fijn weekend!'

2 opmerkingen:

  1. Mooi DNA! Ga ik ook eens doen. Flatlays, drops... het is maar hoe je het een naam geeft, maar de uitkomst is mooi en verteld veel over je.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een fijne Flatlay. Ernaar kijken is al prettig. Wat zal het heerlijk zijn zo'n DNA te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen