25-04-2012

Mergelsteen in de kinderkunstklas.






Vorige keer gaf ik een kunst project over knopen, nu zijn het steentjes. Ik lees een verhaaltje voor en we zingen een liedje. Ik neem ook een 'rotsblok' mee naar school. De kinderen zien meteen dat het nep is, maar willen toch allemaal even kijken of ze de 'steen' boven hun hoofd kunnen tillen. Dan krijgen de kinderen allemaal een stukje mergelsteen. Met een spijker gaan ze er in krassen en wat doen ze dat steengoed! De verzameling groeit naast de knopen liggen nu ook steentjes.

4 opmerkingen:

  1. Daar heb jij wel geluk mee. Het werken met verschillende doelgroepen is toch wel heel erg leuk en afwisselend. Ik moet soms wel eens heel diep graven in mezelf om een activiteit voor de peuters te bedenken. Ze kunnen soms nog zo weinig, maar aan de andere kant ook zó veel...Het blijft een (leuke) uitdaging!
    groeten Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik dacht dat ik gereageerd had op dit stukje, maar het blijkt nu toch van niet... gek! Ik vind dit helemaal te gek, les over steen en dan in blokjes mergel krassen. Ik had vroeger toen ik nabij Valkenburg woonde een kamer in een huis met muren van mergel. Daar heb ik op een blauwe maandag ook een kras-kunstwerk in gemaakt. De huurbaas kon het echter niet waarderen. Ik heb een heel stuk weg moeten schuren. De kamer was daarna wel groter! Moest er door jou bericht aan denken. Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig die tekeningen op de steentjes, net uit de prehistorie ;-)

    BeantwoordenVerwijderen