01-04-2012

Alle dingen zijn getallen!

Ik geloof in veel en veel dingen vind ik ongeloofwaardig. Numerologie is daar een van. Zijn we allemaal een nummer en wat hebben we te betekenen. Een sofinummer, bankrekeningnummer, postcode, datum of leeftijd.
"Alle dingen zijn getallen" volgens Pythagoras.
Een getal is de constante factor in deze wereld. Het verschil is het gevoel wat de mens bij een getal heeft. De 0 is niets, een nul wil ik niet zijn. Een nul is leegte, mysterie en het begin. De 0 is de verwekker van de 1.
Als de nul het symbool van het begin is dan wil ik die '0' wel zijn. In combinatie met de 1 kunnen we hier ook makkelijk een 10 van maken. Een 10 is goed of uitmuntend.
Wie voelt zich niet af en toe een nummer. Een 0 of voor mij 100 anderen. 13 in een dozijn of die ene uitblinker. Een winnend lotnummer of een ongeluk getal 13. Wat te denken van 1 april of elke andere datum.

 'BINGO' veel geluk!

12 opmerkingen:

  1. Leuk die bingo nummers. Mooi cijferverhaal ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een nul is ook mooi rond...oneindig...
    Mooie overpeinzing en erg leuke hangertjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi-voor mij ben je nummer 1 in creativiteit! xxx Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hai Helmi! Wat leuk beschreven je cijferverhaaltje!
    Groetjes, Hélène

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk cijferverhaal (al heb ik niks met cijfers, nu werd het even leuk). En idd nr. 1 in creativiteit, zoals iemand hiervoor ook al zei!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie foto's, mooi verhaal ! Ik vind de gulden snede; 1,618033988749895... zo bijzonder.
    De poppetjes zijn enig !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig mooi bericht! Ik heb van de week Bingo gedaan met de personeelsvereniging op het werk, maar ik heb geen geluk met getallen... Maar een leuk, wat je doet met die nummers. Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gister de broche in levende lijve bewonderd, mooi! Prachtig creatief verhaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi verhaal
    en mooie bingo poppetjes!

    BeantwoordenVerwijderen