17-09-2012

Vlierbessenjam maken





Vroeger woonde ik in de 'jambuurt'. Wist toen niet wat ze daarmee bedoelde en antwoordde altijd volmondig met JA, daar woon ik. JA, omdat wij altijd zelf jam maakten. Wat een heerlijke naïeve gedachte, maar ik kan hier nog steeds om lachen. Ik maak nog steeds jam en mijn favoriet is vlierbessenjam. Als ik aan het werk ben doet de geur me denken aan vroeger in de 'jambuurt'. Het schoonmaken van de keuken vind ik minder, maar ik kan deze winter weer heerlijk smeren.

Bedankt Miek voor het lenen van de sapketel! 

5 opmerkingen:

  1. Graag gedaan zusje! Jam is als vanouds heerlijk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is de 'jambuurt' dan?
    Ik heb ook een vlierbessenboom in de tuin, maar op een of andere manier komt het er nooit van om jam te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. http://nl.wikipedia.org/wiki/Jamsessie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat zien die potjes er gezellig uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Niets zo lekker dan zelfgemaakte jam-ik eet zo een halve pot leeg op een warm croissantje-ik wist eigenlijk niet dat je van vlierbessen jam kon maken. Er staat een grote struik bij mijn werk-misschien toch plunderen??? Een mooi midden van de week gewenst met hart&ziel door Sil

    BeantwoordenVerwijderen