08-03-2018

Voor de handige huisvrouw


Het is volgens mij nog niet eens zo heel lang geleden dat iedere vrouw een naaikistje had. Zo'n mooi houten kistje, verdeeld in kleine vakjes. De basisinhoud was natuurlijk een schaartje, garen, naalden, een tornmesje, krijt, een meetlint enz. In de meeste kistjes zat ook een doosje met knoopjes en drukkers. Een doosje met knopspelden en een speldenmatje of speldenkussen. De drie zilveren speldenschoentjes kreeg ik van Gerty. Die stop je niet zomaar in een kistje, maar die zet je ergens neer waar iedereen ze mag zien.
Zijn ze niet prachtig?


3 opmerkingen:

  1. Die zijn inderdaad schitterend! Net als de speldenkussentjes op de foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bijzonder. Hier wist het bestaan niet van. Ja de naaikist. Ik voel mij rijk met de naaikist van mijn oma uit 1916 met inhoud.

    BeantwoordenVerwijderen