22-05-2017

De architect in de bouw


In het begin van het schooljaar werk ik de 10 lessen uit voor de kunstklas van groep 1 en 2. Het komt wel vaker voor dat ik de lessen moet aanpassen. Zoals de les over 'BOUW'. Dit zat oorspronkelijk niet in de reeks. We bespreken de ontwerper van de bouw, de architect. Mijn vader is architect en ik heb dus genoeg om over te praten en om te laten zien. Voor de les laat ik de kinderen met stroken gekleurd papier gebouwen ontwerpen. Het maakt niet uit wat voor gebouw. Een huis, een flat, een boomhuis of een paalwoning (Piet Blom), het is allemaal goed. Kinderen moet je niet teveel sturen, maar juist de ruimte geven om te fantaseren en te experimenteren. Kijk eens wat een prachtige ontwerpen. En de verhalen van de kinderen zijn net zo mooi.

Wat heb ik een mooi beroep!

1 opmerking:

  1. Je hebt zeker een mooi beroep. Het zou een mooie bonte woonwijk worden.

    BeantwoordenVerwijderen