08-03-2012

De kunst van het kijken.

Per dag kijken er ongeveer 175 mensen naar mijn blog

Waar kijken ze naar en waar zijn ze naar op zoek?

Zelf vind ik het heerlijk om te kijken.

Mijn ogen zoeken naar iets! Ze vinden het niet altijd.

Het is goed om af en toe anders te kijken.

De wereld op een andere manier bekijken door een andere bril.
Ik hou van kijken. Binnen kijken door ramen en achter deuren. Plaatjes en afbeeldingen kijken op internet. Kunst kijken en mensen kijken. Nieuwsgierig of gewoon geïnteresseerd. Van een aantal personen weet ik dat ze mij volgen, maar wie kijkt er nog meer op mijn blog. Is je zoektocht geslaagd en heb je gevonden waar je naar op zoek was?
Heel graag een reactie!
Dankjewel.

16 opmerkingen:

  1. Bij jou is het inspirerend kijken-het liefst zou ik dagenlang willen kijken en mijzelf hierdoor laten inspireren en daar ALLE TIJD voor hebben. Helaas tijd te weinig-xxx-Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kijk zo graag naar je blog! Fijne berichten en geweldige inspiratie! Het is zo knap, de dingen die je maakt en de ideeën die je hebt om met kinderen te doen. Ik kan daar erg van genieten. Wat een leuke foto's heb je om deze boodschap te ondersteunen! Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hai Helmi! Wat een hoop kijkers heb jij op een dag!
    Ja, KIJKEN... Jouw blog is erg inspirerend en gezellig. Ik denk dat dat ook komt omdat je veel met kinderen werkt. Kinderen zien en beleven heel intensief. Zij zien vaak dingen die wij niet (meer) zien. En jij verplaatst je waarschijnlijk in die kinderen... Misschien dat dat er ook beetje achter zit?!
    Ik kijk ook veel, ik kom na bijvoorbeeld een dagje winkelen altijd met hoofdpijn thuis. Ik wil alles zien, kan niet filteren zal ik maar zeggen... Dan ben ik ook werkelijk doodmoe van het kijken en verwerken!
    En als je het goed vind, blijf ik regelmatig op je blog kijken!
    Groetjes, Helene

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik KIJK altijd graag op je blog en KIJK er naar uit dat je weer een nieuw bericht plaatst! Het is erg inspirerend voor mij en genieten...
    omdat jij ook weer een bijzondere KIJK hebt op creativiteit!
    Nu hou ik het weer even voor geZIEN. Groeten Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, die Augenbilder sind spitze!
    Ich wünsch Dir ein schönes Wochenende!
    ♥ Liebste Grüße Claudia ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. He, je bent voor mij een interessant mens, je boeit kleine en grote mensen, je leuke dingen creërt en verteld, daarom kijk "ik" op je blog.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kijk naar jouw blog omdat je mijn zusje bent maar als je niet mijn zusje was geweest had ik toch gekeken omdat je zeer inspirerende berichten maakt net als dit bericht !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb zonet je blog ontdekt via Miek.
    Besluit: ik zal wel vaker kijken want ik ben blij verrast door wat ik zag en las.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kijk naar jouw blog en nog heel veel anderen omdat ik graag verrast wordt door mooie dingen. Soms gebeurt dat, soms niet. Maar omdat ik zo'n 150 blogs "volg" is er bijna elke dag wel iets moois.
    Groet,
    Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik kijk iedere dag op jouw blog omdat ik de dingen die je maakt heel erg mooi vind, je iedere keer weer een heel leuke blog hebt, en ik het fijn vind om inspiratie op te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik kijk altijd als je iets nieuws geschreven hebt omdat ik vind dat je leuke en aparte dingen bedenkt.
    groetjes
    Evelyn

    BeantwoordenVerwijderen
  12. I love to take a look to see what you have been up to as it's always fun and interesting. I LOVE the teepees in the previous post - so gorgeous.

    Hugs and a happy new week to you, Stephie x

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha, Helmi, ik kom alleen weer evntjes langs om te schrijven dat wij/ik op de lagere school poppen-onderbroeken moesten breien, die uiteindelijk veel te groot uitvielen. Meer geschikt voor babietjes dan voor poppen.
    Jij zit boordevol ideeen, zeg, zie ik opnieuw weer eens op je blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Adrienne van Hovell13-03-2012, 19:26

    Dag Helmi! Kijken, heerlijk! Overal om je heen, of het in een saaie straat is of een plek vol "moois", overal is er wel wat interessants te vinden. Als inspiratie voor nieuwe werkstukken, die de kinderen die op mijn pad komen gaan maken en ook voor mijn eigen werk.
    Ik kwam een tijdje geleden je blog tegen en ben sindsdien een regelmatige " Kijker"!
    Het wordt dus tijd inderdaad om buiten het kijken ook te reageren en te zeggen dat ik altijd met heel veel plezier zie wat je allemaal bezielt en wat je allemaal onderneemt. het is een groot compliment waard! Dank voor de nieuwe invalshoeken. Je enthousiasme straalt!
    Ik heb zelf, samen met mijn man en 3 kinderen, in veel verschillende landen gewoond en gewerkt, met vrouwen en kinderen. In Afrika, Azië, in de Balkan en ook gewoon in Nederland. Nu voor een tijd in België . Veel gezien in al die jaren, en vooral geleerd hoe je met weinig middelen erg mooie dingen kunt maken! Her-gebruik is nu mode maar in veel werelddelen kennen ze dat al heel lang .
    Ik heb zelf nog geen site maar ben het wel van plan. een van mijn zusjes heeft mooie boeken gemaakt, over Rajastan en over de palen/golfbrekers in Zeeland. Een nieuw boek over " Levend Ijzer" komt eraan. Ik raad je erg aan om het te bekijken, ook haar blog is de moeite waard ( die is ingesloten in haar site: www.paulinevanlynden.com ). Nogmaals DANK! Adrienne (avanhovell@live.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je hebt een hele eigen stijl, als ik iets van jou zou tegenkomen ergens, zou ik zeggen 'das een Helmi'. Ik vind ook de dingen die je met de kinderen doet erg leuk, ze mogen lekker experimenteren, ervaren en creëren. Dat ze met bepaalde, niet superingewikkelde technieken, toch iets heel eigens en moois kunnen neerzetten. En dat ze allemaal lekker verschillend mogen zijn, geen kopie van jouw voorbeeld. Dát is creativiteit in mijn OGEN...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vind het heel leuk om je blog te lezen en te bekijken omdat ervanaf spat hoe leuk je het vindt om creatief te zijn (en om dat ook met anderen te delen, 'live' of via je blog). Je bedenkt en maakt iedere keer weer hele originele dingen; een bezoek aan je blog is dus altijd weer inspirerend, dankjewel daarvoor!

    BeantwoordenVerwijderen