16-11-2010

Verzamelen is ook een kunst!





Sparen wordt steeds moeilijker en in de tijd van bezuinigingen en 'crisis' is het makkelijker om een alternatief te zoeken. Dus i.p.v. euro's verzamel ik iets anders, ook al sta ik niet in de Quote 500, ik voel me rijk. Een verzamelaar heeft een getraind oog om uit alle dingen die ons dagelijks omringen te kiezen en de moeite zijn om verzameld te worden. Het maakt niet uit of het nu boeken, knopen, punnikklosjes, stoffen of papiertjes zijn. Of zo'n collectie cultuurhistorische waarde krijgt of niet, belangrijk is of de verzamelaar er gelukkig van wordt.    
>>VRAAG: WAT VERZAMEL JIJ?<<

21 opmerkingen:

  1. Leuke verzameling heb jij! We hebben allemaal wel zo een verzamelwoede denk ik :-). Die van mij zijn allerhande draadjes en overschotjes van stof en wol, om er dan de gekste dingen mee te maken. En notitieschriftjes in allerlei maten en kleuren om mijn hersenspinsels in te noteren.
    Geniet maar van je verzamelde schatten!
    Groetjes van Trudis

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik verzamel heel veel haaktijdschriften en bepaalde boeken, maar ook wat kleine zeepjes (ik weet eigenlijk niet eens waarom...) en ook wel knopen.
    Die punnikklossen van je zijn zo leuk, joh!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha, leuke post. Ik verzamel ook. Oude koektrommels heb ik verzameld maar de meeste weer weggedaan en alleen een paar hele speciale bewaard. Verder spaar ik heiligenbeeldjes, beeldjes van duiveltjes en andere Maria kitsch. Ook spaar ik ridders en curiosa beeldjes en poppetjes. Ik wil mijn verzameling ook af en toe posten, dan kun je het bekijken. Oh ja en ik verzamel ook nog eens rariteitenelpees. Puur voor de geweldige hoezen. :-) Die kun je vinden op mijn Starpower blog.
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zie je nou wel. Ik ben een echte kunstenaar! Niemand thuis begrijpt waarom ik plotseling (dure) teddyberen spaar (ik zelf eigenlijk ook niet!). Zooo leuk, dat verzamelen.
    Groetjes Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je knopen, je klosjes en je papier, het ziet er allemaal erg mooi uit. Aan mij zou je beter vragen, wat verzamel je niet (behalve geld zo ongeveer alles: papier staat met stip op nummer één!)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Verzamelen... niet echt.
    Teddyberen heb ik wel een aantal.
    Kaarten met een zon erop.
    Verder zou ik het zo niet weten.
    Notitieboekjes, ja!

    Leuke verzamelingen heb je.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fotolijstjes, stof en lintjes staan hier op nummer 1 en verder allerlei materiaal wat anderen weggooien als sinaasappelnetjes enzo, die kunnen zo mooi verwerkt worden in mijn schilderijen. Ik hoor zelfs van vriendinnen dat ze regelmatig twijfelen als ze iets weggooien of ik het misschien nog kan gebruiken.
    Ik zou ook meteen voor die punnikklosjes vallen als ik ze zo op jouw foto zien staan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hej.. heb 't blauwe servies ook. Was van mijn oma. Leuk om bij jou ook te zien!
    Jij verzameld leuke dingen, teveel van van alles.. doe ik ook, herkenbaar. Word je misschien van binnen een beetje rijk van? Denk ik..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. beautiful post! i collect white vases from the 60-ren éva

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dank je voor je verhaal, Helmi!

    Mooi, dat servies!

    X Guusje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk dat verzamelen Helmi, ik weet er alles van en heb er ook "last" van! Ik verzamel byzondere stenen, schelpen, stukjes hout, ijzer, koper, en fossielen die ik vind met wandelen en die een mooie, gekke of opvallende vorm hebben. Ook verzamel ik oude chocoladevormen die niet verroest zijn (heb dus ook eisen)! Wie er heeft en ze kwijt wilt, mag mij mailen ingede.monte@gmail.com , ze zijn erg welkom!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke verzamelingen!
    ik verzamel stempels, jokers, blikken dozen,oude foto's...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Helmi, wanneer gaan we opruimen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk... verzamelen ! Ik verzamel verzamelingen
    ;-)! Vondsten uit de natuur zoals stenen en fossielen. Ook hebben we een hoekje met oude schoolspullen. En dit allemaal naast 'knutselspul'. Ik blijf opbergbakken kopen...
    Leuk al die punnikklosjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk Helmi je verzamelingen...en leuk al die reacties...kom ik toch niet zo gek over als ik zeg dat ik buiten knopen en stofjes ook mozaiekglas en tegeltjes verzamel..quilt en patchwork boeken en tijdschriften en alles van Appletree..misschien ken je het de kleine houten engeltjes en hartjes e.d. van hout...en glasstolpjes!
    Je punnikklosjes zijn hartstikke leuk zeg...misschien weer een idee...
    leuke post..geinig om alles te lezen over de verzamelingen.
    groetjes Francien.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. leuk, die vraag, ik verzamel knopen, weefwol en wolletjes om te breien of te haken en boeken
    lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lisa Congdon, die verzamelt echt van alles! En ook nog eens mooi 'geportreteerd':
    http://collectionaday2010.blogspot.com/

    Ik probeer niks (meer) te verzamelen; ik wil juist terug naar 'less is more', want dat geeft me nu meer rust in mijn hoofd, dat altijd overstroomt van ideeen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. mooie verzameling..en mooie uitspraak:
    verzamelen is ook een kunst...

    ik spaar dvd's en de volgende keer als mama zegt dat ik weer veel te veel geld uitgeef kan ik gewoon zeggen: maar mam, dat is kunst

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Kom op je blog terecht via de foto van je punnikklosjes. Die verzamel ik ook. En grappig, ik ben geboren en getogen in Stramproy. Jij woont daar als ik het goed begrijp.
    Eerst spaarde ik alle oude houten klosjes die ik kon vinden (en die niet heel duur waren). Later ben ik meer lijn in de verzameling gaan brengen, en nu zoek ik alleen nog maar naar de klosjes van de mannetjes met gele hoedjes (zoals vooraan op je foto). Ik heb een paar dubbele klosjes. Ruilen voor dat klosje?
    groeten, Marinka

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marinka, Liever niet, maar als ik hem dubbel heb ben je de eerste. Ik woon in Weert en niet in Stramproy!

      Verwijderen