25-01-2021

Tekeningen en schetsen van lang geleden

 


Een schets van mijn vader, hij tekende bijna nooit personen.


Hoeveel van deze bomen heb je getekend? Ik zou het niet weten. Dat het er veel zijn, dat is een ding wat zeker is. Je hebt het mij vroeger ooit geleerd en ik leer het de kinderen ook weer. Jij had een prachtig handschrift en tekende mooie, strakke lijnen uit de losse hand. Dat kun je goed zien in de bovenstaande tekeningen. Ik was altijd verbaasd met wat voor gemak jij iets op papier kon zetten. Met een dikke vulpotlood of met een Rotring-pen op elke gewenste ondergrond. Tegenwoordig zie je dat bijna niet meer en dat is jammer. Is het niet meer nodig of hoort het niet meer in deze tijd?

"Ik oefen nog een keer wat mooie boompjes."

1 opmerking:

  1. De boompjes op zich, zijn al kleine kunstwerkjes.
    Fijn dat je tussen de spullen van je vader zoveel moois vind.

    BeantwoordenVerwijderen