09-03-2016

Herinneringstextiel en recyclen


Een moeilijk moment na het overlijden van een dierbare is het opruimen van de huisraad. De kledingkast leegruimen en geconfronteerd worden met shirts, truien en sjaaltjes waar je eigenlijk nog geen afstand van wilt doen. Je kunt het niet allemaal bewaren, maar je wilt het ook nog niet naar de kringloop brengen. Een alternatief is om het te verwerken in iets moois. Dat kan van alles zijn: een deken, kussen, short, gordijn, tas of iets anders. In opdracht ben ik bezig aan een 'kunstwerk'. Het is moeilijk, maar ook heel erg mooi dat het mij wordt toevertrouwd.

4 opmerkingen:

  1. Mooi om te doen Helmi, ik maakte vorig jaar een deken van overhemden en die werd met zo veel blijdschap ontvangen. Ik durfde er de schaar haast niet in te zetten ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een bijzondere opdracht! Ik heb een paar weken geleden mijn moeder verloren en kan me voorstellen dat een kunstwerk van haar kleding veel troost zou kunnen geven. Ik wens je veel bijzondere momenten bij het maken van het werkstuk.

    BeantwoordenVerwijderen