04-10-2020

Een mooi huis op papier


Dit huis, een ontwerp van mijn vader, is nooit gebouwd. Hij heeft het in 1967 ontworpen om er zelf in te gaan wonen en werken. Ik vind het een fantastisch ontwerp en het is jammer dat het nooit gebouwd is. Het ontwerp was ver boven het budget wat mijn ouders toen te besteden hadden. Ze namen geen enkel risico. Van huizen die financieel onder water staan, hadden ze in die tijd nog nooit gehoord en dat was sowieso iets wat niet bij mijn ouders pasten. Daarbij komt nog dat papa altijd de veilige weg bewandelde.
Papa maakte een ander ontwerp voor dezelfde plek, en betaalbaar. Daar heeft hij tot aan zijn dood in gewoond. Hij heeft op het architectenbureau heel veel moois gecreëerd en ik heb er altijd fijn gewoond en gewerkt. Het huis is inmiddels verkocht en wat er blijft zijn heel veel mooie herinneringen.

3 opmerkingen:

  1. WOW wat prachtig !!!
    Je hebt het dus van geen vreemde ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is toch bijzonder als je vader een blijvende zichtbare herinnering vormt. Natuurlijk in je gedachte maar ook door zijn gebouwen nog te kunnen zien. Om oprecht trots op te zijn. Ik houd van de bouwstijl. Een kennis van mijn ouders is P Agterberg. Die heeft ook dergelijke woningen ontworpen met prachtige lichtinval.

    BeantwoordenVerwijderen