04-06-2020

Zeefdrukken en opkikkers


Als kind heb ik ooit zo'n soort kikker gekregen van mijn ouders. Ik weet het nog zo goed, het was ergens in Duitsland in een winkeltje waar allerlei handgemaakte spulletjes te koop waren. We waren op weg naar Joegoslavië, het favoriete vakantieland van mijn pa en ma. Onderweg maakte we af en toe een stop en logeerde we op mooie plekjes. Mijn ouders hebben ons veel laten zien, mooie en lelijke dingen en het verschil tussen kunst en kitsch. De kikker vonden ze oké, het was geen kitsch,  dus die mocht mee naar huis.
Nu heb ik zelf gezocht naar plaatjes van echte kikkers. Sommige kikkers hebben een prachtige tekening en hebben hele mooie kleuren. Ik teken de kikkers en maak er dan een zeefdruk van. Zelf krijg ik altijd een enorme opkikker van het zeefdrukken. Ze zijn goed gelukt en zitten er heel grappig bij met z'n allen. Ze zijn te koop bij Kunstproeven. in Maastricht

Ik ben tevreden met deze opkikkers!

1 opmerking:

  1. Ze zijn prachtig, daar kun je echt tevreden mee zijn. Ook zeker geen kitsch !

    BeantwoordenVerwijderen