14-06-2015

De gouden eeuw voor groep 1 en 2



Dit hele schooljaar wordt er op verschillende scholen het thema Rembrandt en de gouden eeuw behandeld. Voor groep 1 en 2 is dit niet zo'n gemakkelijke materie. Ik heb een les bedacht die tóch voor deze jonge doelgroep te begrijpen is. Ik maakte van papier deftige mensen waarvan de kleding als een puzzel op elkaar gelegd wordt. We luisteren naar muziek uit die tijd en proberen ons voor te stellen hoe de deftige mensen in die kleding rondliepen. Ik laat portretten van Rembrandt zien en de kinderen tekenen zelf ook een portret zoals ze dat in de gouden eeuw zouden doen. Een enkeling tekent gewoon een draak, maar de meesten tekenen een portret. Is het niet geweldig wat ze hebben getekend?

4 opmerkingen:

  1. Geweldig mooi resultaat van een geweldig leuke les en een geweldig inspirerend idee !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het prachtig, ook met het 'kant' erbij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer een superleuke les! Ik vind het zo leuk dat je ook vaak iets met muziek doet.

    BeantwoordenVerwijderen