29-05-2012

Zeep maken is een ambacht.

'IK' heb zeep gemaakt!
Het is niet geheel ongevaarlijk!
Ondertussen kijkt Bert nieuwsgierig naar binnen.
Genieten van een heerlijke bouillabaisse.

Marga heeft ons woensdag getrakteerd en geleerd hoe je zeep kan maken. Samen met mijn collega Mariet en met Mattie, laten we ons verwennen. Marga woont fantastisch en heeft veel ruimte in haar atelier. Alles draait om het nauwkeurig afwegen van de ingrediënten. Zeep maken is een scheikundig proces met een verrassend eindresultaat. Het grote gevaar is NU dat er weer iets op mijn lange 'To-do-list'  bijkomt.
Bedankt Marga. Het was een heerlijke dag. 

11 opmerkingen:

  1. Ik was erg benieuwd hoe de zeep uieindelijk geworden is. Zeker nadat jullie bedacht hadden om de twee alsnog bij elkaar te gieten en er een swirl aan te geven.... De geur zal nu ook wel goedgekomen zijn? Groetjes,
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dit ziet er weer helemaal top uit, ik heb pas een boek over zeepmaken weg gedaan, nooit in gekeken, maar als ik dit zie denk ik.... ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeep maken is ook nog 1 van de dingen die op mijn to do verlanglijstje staat. Die stempel met ik erop geeft wel een heel leuk resultaat.

    Groetjes,
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het was een geweldige dag, waarvan ik nu nog kan nagenieten. De lavendelgeur hangt in het hele huis. Qua kleur is mijn zeep hetzelfde geworden, maar dan zonder leuke stempel.
    Groetjes, Mattie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hai Helmi!
    Wat leuk! Ik heb hier ooit naar gezocht op internet, hoe je zeep kunt maken dan, maar het leek me idd erg ingewikkeld. Is het een lekker zeepje geworden?
    Groetjes, Hélène

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb me er ook al eens in verdiept, maar daar is het dus ook bij gebleven!
    Maar goed als er weer eens een workshop op mijn pad komt....leuk!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke zeepjes! Jammer dat ik er niet even aan kan snuffelen...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat ziet er uit als een heerlijk dagje :-)
    Wat grappig dat je ooit zo'n zelfde idee had met schelpjes, kettingen, kaartjes :-) Ik kan de gehaakte niet vinden op je blog, heb je een link?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heerlijk ben dol op zeepjes, kun je van oude zeepjes samen ook weer nieuwe zeepje maken?
    Denkend aan de restjes die je weggooit.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gut, je zou er zo je tanden in willen zetten!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit staat ook nog op mijn lijstje! Ziet er uit als een fijne dag! Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen