13-02-2012

Valentijn, cupido & harten!




Het hart is de symbolische bron van gevoelens en liefde. Door de eeuwen is de symboliek van het hart wel veranderd. Als je de boeken erop naslaat over het mummificeren- tot en met het offeren van harten, snap je eigenlijk niet dat dit symbool zo populair is gebleven. Hoe commercieel is dit symbool in deze tijd! Maar af en toe laat zelfs IK me verleiden. In Frankrijk kocht ik een apparaat waar je hartvormige pompons mee kan maken. Ik knip en knip maar zie er geen hart in! Waar gaat dit (valentijn) eigenlijk over?
'Amor vincit omnia'

7 opmerkingen:

  1. HAHA Zusje! Grappig hoor, het had natuurlijk wel gekund!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toch zie ik er een soort van hartvorm in.... Het apparaatje zelf ziet er uit alsof het toch zou moeten kunnen! Frustrerend he?!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. het apparaatje zit er in elk geval leuk uit,
    en het pomponnetje is toch een beetje hartvormig vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier hangen er hartjes het hele jaar door in huis, ik vind het leuk om ze hier en daar tegen te komen. Ze maken het huis vrolijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach, het komt uit een goed ♥, dat ♥je... Als je heeeeeel goed kijkt, zie je er toch wel een ♥je in.
    Fijne dag !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zie wel een beetje een hartje hoor ;) Maar wel fijn dat ik het eens zie, heb al vaak getwijfeld ook zo'n ding te kopen! toch maar niet dus. Mijn labeltjes heb ik van http://www.cottontrends.nl/catalog/ Je moet ze dan nog wel zelf knippen en 'dubbelvouwen'. Maar ik vind ze zelf ook erg mooi, dank je!
    fijne dag!
    liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, wat leuk: hartvormige pompons kunnen maken! Groetjes...

    BeantwoordenVerwijderen