22-08-2011

*** CRISIS & BEZUINIGEN ***


Week 33 waar gaat dat naartoe! 'BEZUINIGEN' ik kan het woord niet meer zien of horen. Net als het woord 'CRISIS'. Bah, wat een lelijk woord is dat toch. Als het gaat over de wereld economie dan moet ik helaas afhaken want daar heb ik geen verstand van. Crisis betekent; een periode van verslechtering; of een ernstige verstoring van de normale gang van zaken. Hier in huis is het ook al zover, dozen met studieboeken, kledingpakketten, laptops en ga zomaar door. Drie jongens die een vervolgopleiding gaan doen, hoe overleef je dat en..............
Waarop moet je nu bezuinigen?

2 opmerkingen:

  1. Bij mij gaat het bezuinigen nu toch wel heel erg op boeken, muziek, festivals en kleding.
    Ooit lang geleden, toen ik nog werkte en thuis woonde, kon ik alle kleding kopen die ik leuk vond. En elk boek dat ik wilde lezen, elke cd die ik mooi vond. Als ik mensen in mijn vriendengroepje wat minder sprak gaf dat niet, want ik kwam ze bij het volgende concert of festival wel weer tegen.
    Tja, nu studeer ik en woon ik op mezelf... Stufi is toch geen vetpot, ik moet zuiniger zijn met mijn kleding, heb al twee jaar geen cd meer gekocht (en de muziek die ik luister is niet zo makkelijk te downloaden als de standaard muziek), kan alleen de boeken kopen die ik voor mijn studie nodig heb. Gelukkig studeer ik Engels en kan ik dus nog genoeg moois lezen. En ik moet veel meer moeite doen om mijn vrienden te zien, want als ik naar een concert of festival per jaar kan is dat veel.

    Reizen is gelukkig dan weer een stuk goedkoper, ik heb mijn Alto de deur uit gedaan en ga overal met mijn studenten-ov heen. Dat scheelt toch al snel 100 euro per maand.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. in een gezin bezuinigen is niet makkelijk ...als alleenstaande moeder was het altijd wel wikken en wegen en ik merk nu wel dat de kinderen groter zijn en uit de studie dat er wel eens een reisje afkan of wat extra materiaal...blijkbaar waren het die dingen waarop ik bezuinigde : vakanties warren een huisje huren in eigen land , nederland of frankrijk ... waarop ik nu nog bezuinig is terrasjes, bioscoopje en dan meer een rond kijken voor tweedehandsspullen... het lijkt me heerlijk om eens een maand te kunnen kopen zonder te denken of/of maar en/en ... :-)

    BeantwoordenVerwijderen