26-08-2010

Doorpassen van het kostuum voor Iris.

Vandaag ben ik goed opgeschoten met het in elkaar zetten van het kostuum. Soms valt iets tegen en een andere keer zit het mee. Vandaag zit het mee, het schiet goed op. Iris heeft de jas net gepast en deze zit goed dus ik kan verder. Knippen, voeren en afwerken en dat afwerken is nog een hele klus. Ik maak losse kragen die verwisselbaar zijn. Er zitten kleine knoopjes op de halslijn van de jurk. Op de kragen maak ik knoopsgaten. De knoopsgaten maak ik met de naaimachine. Ik kan niet zonder mijn machines maar ik doe ook heel veel met de hand. Het eindresultaat zal binnenkort klaar zijn en dan ben ik heel erg benieuwd naar de reacties.

9 opmerkingen:

  1. hi Helmi, what a beautiful fabrics, where did you find that??? the idea is fantastic.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De kragen en de knopen zien er in ieder geval al heel leuk uit. Wat is een naaimachine toch een mooie uitvinding hé. De mijne werkt ook bijna iedere dag.
    Ik kijk uit naar je eindresultaat!
    Tot gauw, Trudis

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het in het echt nog mooier zusje!
    dan voel je die prachtige stof met die bewerkingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig Helmi, dikke tieen!
    Wanneer kunnen we het kostuum én Iris gaan bewonderen, waar en hoe laat?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voor zover beloofd het in ieder geval heel wat. Er mooie stoffen zeg. ben benieuwd naar je eindresultaat.

    groetjes Adriana

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat geweldig!!!!

    PS. Stuur maar een jurk op, dan zet ik er eentje voor je erop (ssstttt) maar niet je duurste dan, voor als het mis gaat ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat wordt het mooi ! Echt heel gaaf !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wowie wat gaaf! Ik doe het je niet na, heel knap..
    Gr. Juliette (Juul-gemaakt)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hey Helmi ziet er schitterend uit! Verder moet ik je bedanken voor het berichtje van het Graphic Design museum in Breda... Ik had nog een treinkaart liggen die voor 5 september op moest, en ben dus net terug van het Design museum. Ik vond het een erg inspirerend en ook interactief museum en heb er enorm van genoten! Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen