31-10-2017

Knopen ordenen en verzamelen


Kijk nou toch hoe mooi die knopen gerangschikt zijn. Hier kan ik zo blij van worden.


Begin oktober zag ik op een brocante markt in Pezenas een oudere vrouw met een prachtige knopenverzameling. Ik had wat mooie kartonnetjes uitgezocht, maar de prijs die erop stond was per knoopje. Och wat erg! Snel heb ik de kaartjes weer terug gestopt en er wat foto's van gemaakt. Toen kwam ze naar me toe. Ik mocht het niet fotograferen, waarom weet ik nog steeds niet. Ze zou juist blij moeten zijn met alle aandacht die ik haar verzameling gaf. Maar ik snap het wel, ze wil er helemaal geen afstand van doen.
Als ik mij verveel ga ik mijn knopen ook zo mooi sorteren!

3 opmerkingen:

  1. Haha, knopen per stuk... Ik zou ze ook van schrik terug leggen. Zoiets vinden op een marktje is toch net schatgraven?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zijn net kunstwerkjes, zoals ze op de kartonnetjes zijn vastgemaakt!
    Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig! Ik zou mij serieus moeten inhouden om ze niet te kopen...
    Ben momenteel in de academie ook bezig met de oude knopenkaartjes van mijn grootmoeder. Veel hebben ze niet nodig, zijn mooi van zichzelf.

    BeantwoordenVerwijderen