31-03-2015

Workshop: tasje van leer



Het bruist bij Rick!. Bijna 300 leerkrachten komen voor een studiedag naar het cultureel centrum van Weert. Ze kunnen kiezen uit diverse activiteiten van dans, muziek en beeldend. Ik geef de activiteit 'werken met textiel'. Zoals zo vaak verlies ik me in de voorbereiding voor deze workshop. Ik probeer van alles uit en ga uiteindelijk voor een klein tasje van leer. Dit kun je zo in elkaar zetten zonder gebruik van een leermachine.
Ik werk met leren restafval en hoop dat de leerkrachten dit misschien ook een keer in de klas doen!

3 opmerkingen:

  1. Wat mooi bedacht met dat " weven" van het hengsel aan de zijkant! Ik ga eens uitpuzzelen hoe dat moet (of zet je het patroontje ergens online misschien?).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Origineel idee en ja dat zouden leerkrachten zeker moeten doen in de klas met de leerlingen.
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wow wat een mooie tasjes zijn dit geworden. Oh heb ook nog leer liggen en wil er eigenlijk nog een jas van gaan maken. Heb ook nog leren kledingstukken bewaard om er eens wat mee te gaan doen. Wie weet...maar op dit moment komt er nog niet veel uit mijn handen...en dan heb ik het even niet over dit onchristelijke tijdstip hihi. Warme groetjes en knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen