01-10-2012

Herman de vriendschapskoek

Ik maak Herman de vriendschapskoek

Deze brief hoort erbij!

Aan 4 vriendinnen geef ik Herman door

Voor de familie en voor Inge maak ik Herman
Van mijn achterbuur/vriendin Irma kreeg ik 10 dagen geleden een bijzonder cadeautje. Een boter bakje met een smeuïg goedje erin en een brief. Ik had nog nooit van koek 'Herman' gehoord, maar was meteen enthousiast. Ik volg braaf de instructies en de receptuur op en na 10 dagen ruikt het hier overheerlijk naar kaneel. Nieuwsgierig als ik ben heb ik 'Herman' gegoogeld en wat blijkt.............'Herman' is misschien nog wel ouder dan Abraham, maar smaakt heerlijk.

5 opmerkingen:

  1. Ach, Herman! Hij komt hier met regelmaat langs. De afgelopen keer stierf hij helaas aan verwaarlozing. Maar als ie lukt, dan is ie heeeerlijk! Zeker als je er veel noten in stopt! Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ja, ich kenne Herman auch! Wir haben den früher auch immer gebacken und als Geschenk mitgegracht bei Einladungen :O)
    Schön, daß es ihn noch immer gibt!
    Ich wünsch Dir einen fröhlichen Tag!
    ♥ Allerliebste Grüße Claudia ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toen de kinderen nog op de lagere school zaten kwam Herman regelmatig langs. Maar het is nu jaren gelden dat ik hem geproefd heb. Heerlijk was ie altijd. Misschien moet ik een oproep in de supermarkt doen: Herman gevraagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Och dit is echt jeugdsentiment! Heel vroeger heb ik "Herman" eens mogen ontvangen en vond het super lekker! Kon daarna er eigenlijk nooit meer iets van vinden. (moet wel eerlijk zeggen dat ik er ook nooit echt naar gezocht heb haha)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. o leuk! zo'n zelfde recept op papier zit ook in mijn receptenmap, alleen is die van begin jaren 80, er is niks aan veranderd, zo te zien...☺
    ik krijg meteen weer eens zin in Herman! (huuh, ik ken iemand die zo heet, da's raar...)
    op internet zijn gelukkig wel recepten te vinden van een "Herman-starter", want ik heb al jaren geen Herman meer gezien (nou ja, op de echte na dan...)
    groetjes
    Evelyn

    BeantwoordenVerwijderen