30-01-14

Woordje Worm in de kunstklas *2*







Ik laat deze les de bekende graffiti kunstenaar Keith Haring zien. We noemen deze stroming ook wel pop-art, maar laten we het niet te moeilijk maken voor deze jonge groep. Ik laat in de klas de kinderen zien hoe de figuren bewegen. Ze doen de bewegingen  na en dat gaat bijzonder goed. De kinderen kleuren met korte en lange lijnen. Als we alle plaatjes aan elkaar koppelen ontstaat er een animatiefilmpje. Dat laat ik binnenkort zien.
(dankjewel Loek voor al je hulp).

23-01-14

Woordje Worm in de Kunstklas *1*




Woordje Worm is een echte boekenworm en de komende weken gaat hij met mij mee naar de Kunst Klas. Met de kinderen van groep 1 en 2 behandelen we de 77-jarige kunstenaar Christo. Bij de ene school is het thema 'kunst' en bij de andere school is het thema 'bouwen.' Mijn lessen sluiten er mooi bij aan en de kinderen vinden het prachtig.

20-01-14

Knopen maken van klei




Met de textiel groep zijn we naar de-kantfabriek-in-horst. geweest. Hier raakten we ge├»nspireerd om knopen te gaan maken van klei. Ze zijn inmiddels allemaal gebakken en klaar om ze verder te bewerken. Verven,  glazuren en beplakken met stof of papier. We maken er iets moois van!

14-01-14

Alles gaat gewoon door............

Inspiratie is voor mij nu ver te zoeken.

Tijdens het zoeken naar plaatjes, zie ik alleen mijn moeder.

Ik zoek naar kleur, maar alles is zwart-wit.

'Wees blij met kleine dingen', zei ze.

Ook al staat mijn hoofd er niet naar, alles gaat gewoon door. Inspiratie heb ik altijd genoeg, maar op dit moment even niet. Mijn moeder was een sterke vrouw. 'Waar een wil is, is een weg', zei ze dan. Ik hoor het haar zeggen. Ik pak de draad op, al kost dat mij heel veel moeite.

04-01-14

Voor mijn lieve mama.



Zaterdag 28 december is plotseling mijn lieve moeder overleden.
 Een kleine hartinfarct, op een verkeerde plaats, is haar fataal geworden. 
We gingen er eigenlijk vanuit dat je minstens 100 jaar oud zou worden. 
Wat er blijft, zijn vele mooie herinneringen. 
Zo'n mama als jij was, wil ik ook zijn.